Snel een paar kilootjes afvallen

02 - 02 - 2018

Velen onder jullie zijn alweer bezig met de voorbereidingen van het nieuwe wieler- en loopseizoen. Misschien zit er nog een buikje in de weg; niet handig tijdens jouw inspanning. Wat kun je doen?

Hieronder vind je onze tips voor jou om snel wat kilo's te verliezen:

1. Stel jezelf een sportief doel

Het is heel belangrijk dat je gemotiveerd start als je wil afvallen: plan daarom de tochten en wedstrijden die je dit voorjaar gaat neerzetten gewoon in. Nog beter: maak afspraken met je vaste trainingspartner, zo ben je nog gemotiveerder. Want je moet het seizoen natuurlijk wel in vorm te starten!

2. Ga slimmer eten

Je wilt dus afvallen, en liefst zo snel mogelijk. Dan moet je dus zorgen dat je minder calorieën inneemt dan je verbrandt, simpel toch? Minder eten dus. Maar misschien is het nog beter om niet zozeer minder als wel slimmer te gaan eten? Een crashdieet is vaak gedoemd om te mislukken; honger is moeilijk te weerstaan en die kilootjes zitten er vaak snel weer aan zodra jij weer naar je oude voedingspatroon overstapt. Denk er dus over na of je misschien beter je voedingspatroon verandert? Neem de tijd voor een eiwitrijk ontbijt (een heerlijke omelet bijvoorbeeld) maar laat de koolhydraten (brood, pasta, alcohol, chips) een tijdje helemaal staan, die wakkeren toch alleen maar je zin in zoet aan. Leg ‘s avonds meer dan de helft van je bord vol met groenten en beperk je tot 1 stuk fruit per dag. Drink veel water, (groene) kruidenthee en eet om de 2 uur een gezond en eiwitrijk tussendoortje. Je hoeft dan niet bang te zijn voor honger. Dit zorgt ervoor dat je een stabiele bloedsuikerspiegel houdt waardoor vreetbuien geen kans krijgen.

Een nieuw eetpatroon vergt discipline maar als je er echt voor gaat, zal je zeker resultaat zien en daadwerkelijk afvallen! Heb je ‘s morgens geen tijd om uitgebreid en warm te ontbijten? Kies dan voor een snelle shake van Super Protein 95 met maar liefst 93% hoogwaardige eiwitten. Hiermee heb je ook alle vitamines binnen die je nodig hebt voor een goede start van de dag én het is vrij van koolhydraten. Daarnaast is dit product niet alleen een maaltijdvervanger, het helpt je ook bij het behoud van je spiermassa en voorkomt dat vieze hongergevoel. Drink daarnaast veel water, niet alleen omdat het je maag vult. Het zorgt er namelijk ook voor dat je lichaam gehydrateerd blijft en snel en gemakkelijk zijn afvalstoffen kwijt kan.

3. Start met krachtsport

Je kan je inspanningen om gewicht te verliezen versterken door ervoor te zorgen dat je lijf sneller energie verbrandt. Een prima manier om dit te doen, is door meer spieren aan te maken (bron). Spiermassa versnelt je stofwisseling doordat spieren meer energie verbruiken dan lichaamsvet (bron). Je verbrandt dus, alleen al vanwege de extra spiermassa, meer calorieën! Je zult dus met gewichten aan de slag moeten, wil je snel je doel bereiken. Hierbij is het goed om te weten dat krachttraining er ook voor zorgt dat je spiermassa niet vermindert door het afvallen. Want het laatste wat je wil is minder kracht in je lichaam! Wij ondersteunen je hierin met Fat Burner Liquid, die je gebruikt in combinatie met jouw krachtinspanningen en aangepast eetpatroon. Dit product stimuleert de vetverbranding en helpt bij het verhogen van het metabolisme. Op deze manier heb je sneller effect!

4. Neem hoogwaardige eiwitten

Eiwitten zijn belangrijk voor een goede spieropbouw, maar ook voor een goede stofwisseling. Ook om (buik)vet te verbranden is het belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Eiwitten leveren een essentiële bijdrage aan de structuur en integriteit van zo’n beetje elk deel van het lichaam, en helpen om vet efficiënter te verbranden en dus gewichtsverlies te bevorderen (bron). Drink daarom na het sporten een eiwitshake, zoals bijv Super Protein 95. Heb je last van lactose intolerantie? Neem dan de 100% Egg Protein. Beiden zijn heerlijk van smaak en structuur en hebben alleen water en een shaker nodig. 

5. Denk na over MCT olie

Over kokosvet zijn de meningen verdeeld. Doordat kokosvet is opgebouwd uit gezonde, middellange vetzuurketens (MCT’s) zou het een gunstig effect hebben op gewichtsverlies. De beste natuurlijke bron van MCT vetzuren is kokovet maar deze is ook rijk aan verzadigde vetten. Daarom is Sanas MCT Oil, met hierin alleen de MCT’s en niet de verzadigde vetten, een prima alternatief. MCT olie geeft, net zoals eiwitten en koolhydraten, energie. Het verschil zit ‘m in de hoeveelheid energie die geleverd wordt: MCT levert 9 kcal per gram en eiwitten en koolhydraten leveren 4 kcal per gram. Daarenboven kan het lichaam de MCT vetzuren niet als lichaamsvet opslaan. Een extra troef dus!

We zijn ervan overtuigd dat jij met deze aanpak snel weer in shape bent. Heel veel succes met het behalen van jouw doelen!